• 18. apríla 2024 7:31

10. Pozícia bojovníka II (Virabhadrasana II) – Krok za krokom do hĺbky jógy

Pozícia bojovníka II (Virabhadrasana II)

Joga je starodávna prax, ktorá ponúka mnoho fyzických a psychických benefitov. Medzi tieto benefity patrí zlepšenie flexibility, posilnenie svalov, zlepšenie rovnováhy a koordinácie, zmiernenie stresu a podpora celkovej pohody. Jedným zo základných cvikov jogy, ktorý vám môže pomôcť dosiahnuť tieto výhody, je pozícia bojovníka II (Virabhadrasana II). V tomto článku sa podrobne pozrieme na tento cvik a jeho význam, ako ho správne vykonávať, aké sú jeho výhody a kontraindikácie.

Pozícia bojovníka II (Virabhadrasana II)

Pozícia bojovníka II, známa tiež ako Virabhadrasana II, je silný a energetizujúci cvik, ktorý posilňuje a tonizuje celé telo. Pomenovaný je po mýtickom bojovníkovi Virabhadrovi, ktorý bol stvorený bohom Šivom, aby pomstil smrť svojej manželky. Táto pozícia symbolizuje bojovníkovu silu, odvahu a neúnavnosť.

Ako správne vykonávať pozíciu bojovníka II

  1. Začnite v postoji Tadasana (postoj na hornej časti hory) s nohami približne v šírke bokov a s rukami popri tele.
  2. Krokom vpravo rozšírte nohy na šírku svojho vlastného tela.
  3. Otočte pravú päťu smerom von a ľavú päťu smerom dopredu.
  4. Nadýchnite sa a zdvihnite ruky do výšky ramien, s dlaňami smerujúcimi nadol.
  5. Vydýchnite a ohnite pravé koleno do uhla 90 stupňov. Uistite sa, že koleno je presne nad členkom a že stehno je rovnobežné so zemou.
  6. Držte ľavú nohu napnutú a zamerajte pohľad na pravé rameno.
  7. Najdôležitejšie je dýchanie, takže dýchajte hlboko a rovnomerne počas celého cviku.
  8. Po niekoľkých dychových cykloch sa pomaly vráťte do postoji Tadasana a zopakujte cvik na druhej strane.

Výhody pozície bojovníka II

  • Posilnenie svalov dolných končatín, vrátane stehien, lýtok, členkov a chodidiel
  • Zlepšenie flexibility a rozsahu pohybu v bedrovej, kolenej a členkovej oblasti
  • Posilnenie a tonizácia chrbtových a ramenných svalov
  • Zlepšenie rovnováhy a koordinácie
  • Stimulácia tráviaceho a kardiovaskulárneho systému
  • Zmiernenie stresu a napätia prostredníctvom hlbokého dýchania a meditatívneho pohybu

Kontraindikácie pozície bojovníka II

  • Akútne zranenia kolena, členka alebo bedra
  • Chronické problémy s krkom alebo ramenami
  • Ťažké srdcové ochorenie
  • Tehotenstvo (najmä v pokročilom štádiu)

Zhrnutie

Pozícia bojovníka II (Virabhadrasana II) je silný a energetizujúci cvik, ktorý posilňuje a tonizuje celé telo. Je dôležité poznať správnu techniku, výhody a kontraindikácie tohto cviku, aby ste ho mohli bezpečne zaradiť do svojej jógovej praxe. S pravidelným vykonávaním pozície bojovníka II môžete zlepšiť svoju silu, flexibilitu, rovnováhu a celkovú pohodu.

Tréningový plán na jógu: Krok za krokom k lepšej pohode a zdravšiemu životnému štýlu