• 18. apríla 2024 6:28

1.2 Základné cviky pilates – Podrobný popis krúživých pohybov hlavy

Kruhové pohyby hlavou

Pilates je cvičebná metóda, ktorá sa zameriava na posilňovanie a pretiahnutie svalov celého tela. Základné cviky pilates sú dôležité pre správne vykonávanie pokročilejších cvikov a pre dosiahnutie optimálnych výsledkov. V tomto blogu sa budeme zaoberať jedným zo základných cvikov pilates – Krúživé pohyby hlavou. Prejdeme si ho krok za krokom a naučíme sa, ako ho správne vykonávať.

Krúživé pohyby hlavou – účel a výhody

Krúživé pohyby hlavou sú dôležitým cvikom v pilates, ktorý pomáha uvoľniť a pretiahnuť krčnú chrbticu. Tento cvik je vhodný pre všetky úrovne cvičencov, pretože je jednoduchý na vykonanie a zároveň veľmi efektívny. Medzi hlavné výhody tohto cviku patria:

  • Uvoľnenie a pretiahnutie svalov krku a horných častí chrbta
  • Zlepšenie držania tela a flexibility krčnej chrbtice
  • Prevencia bolesti a napätia v krku a ramenách
  • Zlepšenie koordinácie a rovnováhy

Krok za krokom: Ako správne vykonávať Krúživé pohyby hlavou

  1. Začnite v sede na podlahe s nohami pred sebou a chodidlami plocho na zemi. Chrbát držte rovno a ruky položte na stehná.
  2. Pomaly začnite otáčať hlavou smerom doľava, ako by ste chceli dotknúť ľavé ucho ľavého ramena. Pokračujte v otáčaní hlavy smerom nadol, až kým nebude hľadieť na podlahu.
  3. Teraz otáčajte hlavou smerom doprava, ako by ste chceli dotknúť pravé ucho pravého ramena. Pokračujte v otáčaní hlavy smerom hore, až kým nebude hľadieť vpred.
  4. Opakujte tento krúživý pohyb 5-10 krát v jednom smere a potom zmeňte smer otáčania.
  5. Dýchajte hlboko a pravidelne počas celého cviku a snažte sa uvoľniť svaly krku a ramien.

Dôležité tipy a odporúčania

  • Pri vykonávaní krúživých pohybov hlavou je dôležité dbať na správne držanie tela a udržiavať chrbát rovno.
  • Snažte sa otáčať hlavou čo najviac do rozsahu svojich možností, ale bez bolesti alebo nepohodlia.
  • Ak cítite bolesť alebo napätie v krku, zastavte cvik a poraďte sa s lekárom alebo fyzioterapeutom.
  • Krúživé pohyby hlavou môžete pravidelne zaradiť do svojho tréningového plánu pilates, aby ste udržiavali krčnú chrbticu vo forme a predchádzali bolesti a napätiu.

Zhrnutie

Krúživé pohyby hlavou sú základným cvikom pilates, ktorý pomáha uvoľniť a pretiahnuť krčnú chrbticu, zlepšiť držanie tela a koordináciu. Tento jednoduchý, ale efektívny cvik môžete pravidelne začleniť do svojho tréningového plánu a dosiahnuť tak lepšiu pohodu a zdravie.

Tréningový plán na pilates: Cesta k zdravému a štíhlemu telu