• 18. júna 2024 7:44

3. Naťahovacie cviky pre chrbát: cesta k zdravšiemu životu

Strečing chrbta

Chrbát je jedna z najdôležitejších častí ľudského tela, ktorá nám umožňuje pohyb, stabilitu a podporu. V dnešnej dobe, keď veľa z nás trávi dlhé hodiny sedením za počítačom, je udržiavanie zdravého chrbta nesmierne dôležité. Pravidelné naťahovanie chrbta môže pomôcť zlepšiť držanie tela, uvoľniť napätie a predchádzať bolesti. V tomto článku sa pozrieme na niekoľko efektívnych naťahovacích cvikov na chrbát a ako ich správne vykonávať.

1. Naťahovanie chrbtice na fitlopte:

Fitlopta je vynikajúci nástroj na naťahovanie chrbtice a posilnenie svalov chrbta. Ľahnite si na fitloptu na chrbát s hlavou a ramenami opretými o loptu. Nohy by mali byť na zemi s ohnutými kolenami. Položte si ruky za hlavu a opatrne sa skloňte cez loptu, aby ste cítili strečing v chrbtici. Držte túto pozíciu niekoľko sekúnd a potom sa opatrne vráťte do pôvodnej polohy. Opakujte 5-10 krát.

2. Naťahovanie chrbta v sede:

Tento jednoduchý cvik môžete robiť aj priamo vo vašom kancelárskom kresle. Posaďte sa na okraj stoličky s nohami široko od seba. Pomaly sa predkláňte dopredu, až kým sa vaše prsty nedotknú zeme. Držte túto pozíciu niekoľko sekúnd a potom sa pomaly vráťte do pôvodnej polohy. Opakujte 5-10 krát.

3. Naťahovanie chrbta v stoji:

Tento cvik je ideálny na uvoľnenie napätia z hornej časti chrbta a ramien. Postavte sa so široko rozkročenými nohami a ohnite kolená. Skloňte sa dopredu, položte ruky na stehná a pomaly krúžte ramenami smerom dozadu. Držte túto pozíciu 10-15 sekúnd a potom sa pomaly vráťte do pôvodnej polohy. Opakujte 5-10 krát.

4. Naťahovanie chrbta v ľahu na boku:

Ľahnite si na bok, s jednou rukou pod hlavou a druhou na boku. Ohnite nohy v kolenách a pomaly ich dvíhajte k hrudi. Držte túto pozíciu niekoľko sekúnd a potom sa opatrne vráťte do pôvodnej polohy. Opakujte 5-10 krát na každej strane.

Zhrnutie:

Pravidelné naťahovanie chrbta je kľúčom k udržiavaniu zdravého chrbta a prevencii bolesti. Vyššie uvedené cviky sú jednoduché a efektívne, takže ich môžete robiť aj doma alebo v práci. Venujte aspoň 15 minút denne naťahovaniu chrbta a uvidíte, že sa vaše držanie tela zlepší, napätie uvoľní a bolesť chrbta sa zníži. 
Najdite si správnu loptu na cvičenie v oddelení Fitness / Gymnastické lopty a overball

Tréningový plán na strečing a výhody podložiek na cvičenie